DOKUMENTY

Niezbędne u notariusza

  1. dane osobowe stron (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu i termin ich ważności, PESEL, adres zamieszkania, stan cywilny, ustrój majątkowy małżeński, zaś w przypadku osób prawnych - numer KRS, umowę spółki/statut oraz ewentualnie zgodę właściwego organu spółki/wspólników na dokonanie czynności),
  2. numer księgi wieczystej,
  3. podstawa nabycia nieruchomości – tytuł własności (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, prawomocne postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku),
  4. w przypadku nabycia w drodze darowizny (po 01 stycznia 2007 r.), nieodpłatnego zniesienia współwłasności (po 01 stycznia 2007 r.), dziedziczenia albo zasiedzenia – zaświadczenie wydane przez Urząd Skarbowy w trybie art. 19 ust. 6 ustawy o podatku od spadków i darowizn, stwierdzające, że nabycie było zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia,
  5. wypis z rejestru gruntów, a w przypadku gdy przedmiotem umowy jest działka/działki, które będą odłączane do nowej lub innej księgi wieczystej – wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej, zawierające w swej treści klauzulę, że stanowią one podstawę wpisu w księdze wieczystej,
  6. w przypadku podziału nieruchomości - ostateczna decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości,
  7. wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zaświadczenie w tym przedmiocie albo ostateczna decyzja o warunkach zabudowy - wydane przez Wójta Gminy, Burmistrza lub Prezydenta Miasta,
  8. zaświadczenie wydane przez Prezydenta Miasta lub Starostę o tym, czy nieruchomość jest gruntem objętym uproszonym planem urządzenia lasu lub decyzją, o której mowa art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (nie jest to dokument wymagany w przypadku czynności dokonywanych między osobami bliskimi w rozumieniu tej ustawy),
  9. w przypadku sprzedaży - zaświadczenie wydane przez Wójta Gminy, Burmistrza lub Prezydenta Miasta informujące o tym, czy nieruchomość znajduje się na obszarze rewitalizacji lub specjalnej strefy rewitalizacji (ustawa o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 r.) wraz z informacją czy zostało przewidziane prawo pierwokupu,
  10. w przypadku sprzedaży - informacja odnośnie ceny nieruchomości oraz terminu i sposobu jej zapłaty, numer konta bankowego - jeżeli płatność ceny następuje przelewem, a w przypadku, gdy nabywcy uiszczają cenę z udzielonego im przez bank kredytu - umowę kredytową, a nadto istnieje możliwość ustanowienia w akcie notarialnym hipoteki i wówczas należy przedłożyć oświadczenie banku do ustanowienia hipoteki,
  11. w przypadku zniesienia współwłasności - określenie sposobu w jaki ma nastąpić zniesienie, tj. komu ma przypaść dany przedmiot, informacja o spłatach lub dopłatach albo ich braku,
  12. informacja czy ktoś jest zameldowany w budynku położonym na nieruchomości, a w przypadku sprzedaży - zaświadczenie potwierdzające, że nikt nie jest zameldowany w budynku położonym na nieruchomości,
  13. informacja czy nieruchomość jest uzbrojona w przyłącza, posiada dostęp do drogi publicznej oraz czy jest zabudowana,
  14. informacja odnośnie aktualnej wartości rynkowej nieruchomości,
  15. informacja odnośnie terminu wydania nieruchomości,
  16. w przypadku sprzedaży nieruchomości zabudowanej - świadectwo charakterystyki energetycznej.

  1. dane osobowe stron (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu i termin ich ważności, PESEL, adres zamieszkania, stan cywilny, ustrój majątkowy małżeński, zaś w przypadku osób prawnych - numer KRS, umowę spółki/statut oraz ewentualnie zgodę właściwego organu spółki/wspólników na dokonanie czynności),
  2. numer księgi wieczystej (ewentualna informacja o braku księgi wieczystej dla spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu),
  3. podstawa nabycia nieruchomości – tytuł własności (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, prawomocne postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku),
  4. podstawa nabycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, prawomocne postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku, przydział), a w przypadku sprzedaży prawa ze spadku – dodatkowo podstawę nabycia spadkodawcy,
  5. w przypadku spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu - zaświadczenie wydane przez Spółdzielnię Mieszkaniową o przysługującym prawie do lokalu,
  6. w przypadku nabycia w drodze darowizny (po 01 stycznia 2007 r.), nieodpłatnego zniesienia współwłasności (po 01 stycznia 2007 r.), dziedziczenia albo zasiedzenia – zaświadczenie wydane przez Urząd Skarbowy w trybie art. 19 ust. 6 ustawy o podatku od spadków i darowizn, stwierdzające, że nabycie było zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia,
  7. zaświadczenie od zarządcy nieruchomości o braku zaległości w opłatach eksploatacyjnych,
  8. w przypadku sprzedaży lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość - zaświadczenie wydane przez Wójta Gminy, Burmistrza lub Prezydenta Miasta informujące o tym, czy nieruchomość znajduje się na obszarze rewitalizacji lub specjalnej strefy rewitalizacji (ustawa o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 r.) wraz z informacją czy zostało przewidziane prawo pierwokupu,
  9. informacja czy ktoś jest w lokalu zameldowany, a w przypadku sprzedaży - zaświadczenie potwierdzające, że nikt nie jest zameldowany w lokalu,
  10. w przypadku sprzedaży - informacja odnośnie ceny oraz terminu i sposobu jej zapłaty, numer konta bankowego - jeżeli płatność ceny następuje przelewem, a w przypadku, gdy nabywcy uiszczają cenę z udzielonego im przez bank kredytu - umowę kredytową, a nadto istnieje możliwość ustanowienia w akcie notarialnym hipoteki i wówczas należy przedłożyć oświadczenie banku do ustanowienia hipoteki oraz zaświadczenie ze Spółdzielni do założenia księgi wieczystej dla spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu,
  11. w przypadku zniesienia współwłasności/wspólności - określenie sposobu w jaki ma nastąpić zniesienie, tj. komu ma przypaść dany przedmiot, informacja o spłatach lub dopłatach albo ich braku,
  12. informacja odnośnie aktualnej wartości rynkowej lokalu,
  13. informacja odnośnie terminu wydania lokalu,
  14. w przypadku sprzedaży - świadectwo charakterystyki energetycznej.

I. Akt poświadczenia dziedziczenia:

  1. dane osobowe wszystkich spadkobierców ustawowych i testamentowych (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu i termin ich ważności, PESEL, adres zamieszkania),
  2. odpis skrócony aktu zgonu spadkodawcy,
  3. adres miejsca zwykłego pobytu spadkodawcy w chwili śmierci,
  4. numer PESEL spadkodawcy,
  5. odpis skrócony aktu małżeństwa, w przypadku gdy spadkodawca pozostawał w chwili śmierci w związku małżeńskim,
  6. oryginały wszystkich testamentów sporządzonych przez spadkodawcę, także tych odwołanych,
  7. odpisy skrócone aktów małżeństwa spadkobierców, którzy zmienili nazwisko,
  8. odpisy skrócone aktów urodzenia spadkobierców, którzy nie zmienili nazwiska,
  9. odpisy skrócone aktów zgonu osób, które nie dożyły otwarcia spadku,
  10. Akt poświadczenia dziedziczenia lub prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, po osobie która zmarła po otwarciu spadku po głównym spadkodawcy oraz jej akt zgonu,
  11. numery ksiąg wieczystych nieruchomości, jeśli wchodzą w skład spadku,
  12. informację o tym, czy w skład spadku weszło przedsiębiorstwo w spadku objęte zarządem sukcesyjnym, czy ktoś odrzucał spadek lub zawarł umowę zrzeczenia się dziedziczenia, czy ktoś jest niegodny dziedziczenia.

II. Testament:

  1. dane osobowe sporządzającego testament (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu i termin ich ważności, PESEL, adres zamieszkania, data i miejsce urodzenia),
  2. dane osobowe osób powołanych do spadku, zapisobierców, wydziedziczonych (imiona, nazwisko, imiona rodziców, data i miejsce urodzenia, PESEL),
  3. informacja o wcześniej sporządzonych testamentach,
  4. w przypadku testamentu z zapisem windykacyjnym (przeznaczenie konkretnych przedmiotów konkretnym osobom) – szczegółowe dane dotyczące tych przedmiotów (np. w przypadku nieruchomości - numer księgi wieczystej, w przypadku spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu – dane dotyczące lokalu, w przypadku innych przedmiotów – dane identyfikujące przedmiot.

III. Odrzucenie spadku:

  1. dane osobowe składającego oświadczenie (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu i termin ich ważności, PESEL, adres zamieszkania),
  2. odpis skrócony aktu zgonu spadkodawcy (w przypadku kolejnych odrzuceń spadku po tym samym spadkodawcy wystarczy odpis skrócony aktu zgonu przedłożony przez pierwszego z odrzucających),
  3. informacja o ostatnim miejscu zamieszkania oraz ostatnim miejscu zwykłego pobytu spadkodawcy,
  4. informacja o testamentach sporządzonych przez spadkodawcę,
  5. informacja o osobach, które spadek już odrzuciły,
  6. imiona, nazwiska oraz adresy zamieszkania dalszych potencjalnych spadkobierców,
  7. w przypadku odrzucenia spadku w imieniu małoletniego dziecka – prawomocne postanowienie Sądu Rejonowego zezwalającego na taką czynność, akt urodzenia dziecka oraz jego numer PESEL.

IV. Umowa działu spadku:

  1. dane osobowe stron (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu i termin ich ważności, PESEL, adres zamieszkania, stan cywilny, ustrój majątkowy małżeński),
  2. dokument potwierdzający dziedziczenie, tj. wypis aktu poświadczenia dziedziczenia, prawomocne postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku albo europejskie poświadczenie spadkowe,
  3. zaświadczenie wydane przez Urząd Skarbowy w trybie art. 19 ust. 6 ustawy o podatku od spadków i darowizn, stwierdzające, że nabycie było zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia,
  4. informacja odnośnie przedmiotów podlegających działowi,
  5. numery ksiąg wieczystych,
  6. w przypadku, gdy w skład spadku wchodzi:
  7. nieruchomość gruntowa – wypis z rejestru gruntów, a w przypadku gdy przedmiotem umowy jest działka/działki, które będą wydzielane do nowej lub innej księgi wieczystej – wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej, zawierające w swej treści klauzulę, że stanowią one podstawę wpisu w księdze wieczystej oraz wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zaświadczenie w tym przedmiocie albo ostateczna decyzja o warunkach zabudowy - wydane przez Wójta Gminy, Burmistrza lub Prezydenta Miasta, a także zaświadczenie wydane przez Prezydenta Miasta lub Starostę o tym, czy nieruchomość nie jest gruntem objętym uproszonym planem urządzenia lasu lub decyzją, o której mowa art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (nie jest to dokument wymagany w przypadku czynności między osobami bliskimi w rozumieniu tej ustawy), informacja czy nieruchomość gruntowa posiada dostęp do drogi publicznej oraz czy jest zabudowana,
  8. lokal stanowiący odrębną nieruchomość - zaświadczenie od zarządcy nieruchomości o braku zaległości w opłatach eksploatacyjnych,
  9. spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu – zaświadczenie wydane przez Spółdzielnię Mieszkaniową o przysługującym prawie do lokalu oraz podstawę nabycia prawa przez spadkodawców, zaświadczenie od zarządcy nieruchomości o braku zaległości w opłatach eksploatacyjnych,
  10. określenie sposobu w jaki ma nastąpić dział spadku, tj. komu ma przypaść dany przedmiot,
  11. informacja o spłatach lub dopłatach albo ich braku,
  12. informacja odnośnie aktualnej wartości rynkowej każdego przedmiotu,
  13. informacja czy jest to częściowy czy całkowity dział spadku.

I. Umowa majątkowa małżeńska:

  1. dane osobowe małżonków /przyszłych małżonków/ (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu i termin ich ważności, PESEL, adres zamieszkania),
  2. odpis skrócony aktu małżeństwa, w przypadku umowy zawieranej po zawarciu związku małżeńskiego,
  3. informacja o rodzaju zawieranej umowy (rozdzielność, ograniczenie lub rozszerzenie wspólności).

II. Podział majątku małżonków:

  1. dane osobowe stron (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu i termin ich ważności, PESEL, adres zamieszkania),
  2. podstawa nabycia praw podlegających podziałowi (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, prawomocne postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku),
  3. w przypadku nabycia w drodze darowizny (po 01 stycznia 2007 r.), nieodpłatnego zniesienia współwłasności (po 01 stycznia 2007 r.), dziedziczenia albo zasiedzenia – zaświadczenie wydane przez Urząd Skarbowy w trybie art. 19 ust. 6 ustawy o podatku od spadków i darowizn, stwierdzające, że nabycie było zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia,
  4. dokument potwierdzający ustanie wspólności majątkowej małżeńskiej (umowa ustanawiająca rozdzielność majątkową/prawomocne orzeczenie o separacji/prawomocne orzeczenie o rozwodzie),
  5. informacja odnośnie przedmiotów podlegających podziałowi,
  6. numery ksiąg wieczystych,
  7. gdy w skład majątku wchodzi:
    1. nieruchomość gruntowa – wypis z rejestru gruntów, a w przypadku gdy przedmiotem umowy jest działka/działki, które będą wydzielane do nowej lub innej księgi wieczystej – wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej, zawierające w swej treści klauzulę, że stanowią one podstawę wpisu w księdze wieczystej oraz wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zaświadczenie w tym przedmiocie albo ostateczna decyzja o warunkach zabudowy - wydane przez Wójta Gminy, Burmistrza lub Prezydenta Miasta, a także zaświadczenie wydane przez Prezydenta Miasta lub Starostę o tym, czy nieruchomość nie jest gruntem objętym uproszonym planem urządzenia lasu lub decyzją, o której mowa art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (nie jest to dokument wymagany w przypadku czynności między osobami bliskimi w rozumieniu tej ustawy, tj. przed rozwodem), informacja czy nieruchomość gruntowa posiada dostęp do drogi publicznej oraz czy jest zabudowana,
    2. lokal stanowiący odrębną nieruchomość - zaświadczenie od zarządcy nieruchomości o braku zaległości w opłatach eksploatacyjnych,
    3. spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu – zaświadczenie wydane przez Spółdzielnię Mieszkaniową o przysługującym prawie do lokalu, zaświadczenie od zarządcy nieruchomości o braku zaległości w opłatach eksploatacyjnych,
  8. określenie sposobu w jaki ma nastąpić podział majątku, tj. komu ma przypaść dany przedmiot,
  9. informacja o spłatach lub dopłatach albo ich braku,
  10. informacja o nakładach z majątku wspólnego na majątek osobisty i z majątków osobistych na majątek wspólny,
  11. informacja odnośnie aktualnej wartości rynkowej każdego przedmiotu.

I. Ustanowienie hipoteki:

  1. dane osobowe właściciela nieruchomości (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu i termin ich ważności, PESEL, adres zamieszkania, stan cywilny, ustrój majątkowy małżeński, zaś w przypadku osób prawnych numer KRS, umowę spółki/statut oraz ewentualnie zgodę właściwego organu spółki/wspólników na dokonanie czynności),
  2. dane osobowe wierzyciela (imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL, adres zamieszkania, zaś w przypadku osób prawnych numer KRS),
  3. numer księgi wieczystej,
  4. jeżeli hipoteka ma być ustanowiona na spółdzielczym własnościowym prawie do lokalu – zaświadczenie wydane przez Spółdzielnię Mieszkaniową o przysługującym prawie do lokalu oraz ewentualnie zaświadczenie wydane przez Spółdzielnię Mieszkaniową do założenia księgi wieczystej dla tego prawa,
  5. podstawa nabycia nieruchomości – tytuł własności (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, prawomocne postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku),
  6. podstawa nabycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, prawomocne postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku, przydział),
  7. w przypadku nabycia w drodze darowizny (po 01 stycznia 2007 r.), nieodpłatnego zniesienia współwłasności (po 01 stycznia 2007 r.), dziedziczenia albo zasiedzenia – zaświadczenie wydane przez Urząd Skarbowy w trybie art. 19 ust. 6 ustawy o podatku od spadków i darowizn, stwierdzające, że nabycie było zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia,
  8. informacja odnośnie kwoty do której ma być ustanowiona hipoteka,
  9. określenie wierzytelności, którą ma zabezpieczać hipoteka,
  10. dokument, z którego wynika wierzytelność, która ma być zabezpieczona (np. umowa pożyczki, umowa kredytu).

II. Ustanowienie służebności:

  1. dane osobowe osoby ustanawiającej służebność oraz osoby uprawnionej z tytułu służebności osobistej (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu i termin ich ważności, PESEL, adres zamieszkania, stan cywilny, ustrój majątkowy małżeński), zaś w przypadku osób prawnych numer KRS, umowę spółki/statut oraz ewentualnie zgodę właściwego organu spółki/wspólników na dokonanie czynności),
  2. numer księgi wieczystej nieruchomości obciążonej,
  3. jeżeli ustanawiana jest służebność gruntowa – numer księgi wieczystej nieruchomości uprawnionej,
  4. podstawa nabycia nieruchomości – tytuł własności (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny, prawomocne postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku),
  5. w przypadku nabycia w drodze darowizny (po 01 stycznia 2007 r.), nieodpłatnego zniesienia współwłasności (po 01 stycznia 2007 r.), dziedziczenia albo zasiedzenia – zaświadczenie wydane przez Urząd Skarbowy w trybie art. 19 ust. 6 ustawy o podatku od spadków i darowizn, stwierdzające, że nabycie było zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia,
  6. informacja odnośnie treści ustanawianej służebności,
  7. informacja czy służebność ma być odpłatna czy nieodpłatna,
  8. informacja czy służebność ma być ustanowiona na czas określony czy nieokreślony.

  1. dane osobowe osoby poddającej się egzekucji (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu i termin ich ważności, PESEL, adres zamieszkania, stan cywilny, zaś w przypadku osób prawnych numer KRS, umowę spółki/statut oraz ewentualnie zgodę właściwego organu spółki/wspólników na dokonanie czynności),
  2. dane osobowe wierzyciela (imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL, adres zamieszkania),
  3. dokument, z którego wynika obowiązek poddania się egzekucji (np. umowa najmu, umowa pożyczki, umowa kredytu, umowa dofinansowanie).

  1. dane osobowe mocodawcy (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu i termin ich ważności, PESEL, adres zamieszkania, stan cywilny, ustrój majątkowy małżeński, zaś w przypadku osób prawnych numer KRS),
  2. dane osobowe pełnomocnika (imiona, nazwisko, imiona rodziców, PESEL, adres zamieszkania),
  3. jeżeli pełnomocnictwo dotyczy nieruchomości lub spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu z księgą wieczystą – numer księgi wieczystej,
  4. informacja odnośnie zakresu pełnomocnictwa.

I. Umowa spółki:

  1. dane osobowe wspólników/akcjonariuszy (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer dowodu osobistego lub paszportu i termin ich ważności, PESEL, adres zamieszkania, zaś w przypadku osób prawnych numer KRS, umowę spółki/statut oraz ewentualnie zgodę właściwego organu spółki/wspólników na dokonanie czynności),
  2. firma zakładanej spółki,
  3. siedziba spółki (miejscowość),
  4. przedmiot działalności spółki (numery kodów PKD),
  5. jeżeli zakładana jest spółka jawna, dodatkowo:
    1. wysokość wkładów wnoszonych przez poszczególnych wspólników i sposób ich pokrycia (gotówka lub aport),
    2. w przypadku pokrycia wkładów aportem, dodatkowo opis przedmiotu aportu,
    3. określenie sposobu udziału wspólników w zyskach i stratach spółki,
  6. jeżeli zakładana jest spółka partnerska, dodatkowo:
    1. wysokość wkładów wnoszonych przez poszczególnych wspólników i sposób ich pokrycia (gotówka lub aport),
    2. w przypadku pokrycia wkładów aportem, dodatkowo opis przedmiotu aportu,
    3. określenie sposobu udziału wspólników w zyskach i stratach spółki,
    4. określenie wolnego zawodu wykonywanego przez wspólników,
  7. jeżeli zakładana jest spółka komandytowa, dodatkowo:
    1. wysokość wkładów wnoszonych przez poszczególnych wspólników i sposób ich pokrycia (gotówka lub aport),
    2. w przypadku pokrycia wkładów aportem, dodatkowo opis przedmiotu aportu,
    3. określenie sposobu udziału wspólników w zyskach i stratach spółki,
    4. wskazanie którzy spośród wspólników będą komplementariuszami, a którzy komandytariuszami oraz określenie sumy komandytowej dla każdego z komandytariuszy,
  8. jeżeli zakładana jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, dodatkowo:
    1. określenie wysokości kapitału zakładowego (nie mniej niż 5.000 zł)
    2. określenie liczby udziałów oraz ich wartości nominalnej (nie mniej niż 50 zł),
    3. wskazanie liczby udziałów przypadających poszczególnym wspólnikom i sposobu ich pokrycia (gotówka lub aport),
    4. w przypadku pokrycia wkładów aportem, dodatkowo opis przedmiotu aportu,
  9. jeżeli zakładana jest spółka akcyjna, dodatkowo:
    1. określenie wysokości kapitału zakładowego (nie mniej niż 100.000 zł)
    2. wskazanie kwoty wpłaconej na pokrycie kapitału zakładowego przed zarejestrowaniem,
    3. określenie liczby akcji oraz ich wartości nominalnej,
    4. wskazanie liczby akcji przypadających poszczególnym akcjonariuszom i sposobu ich pokrycia (gotówka lub aport),
    5. w przypadku pokrycia wkładów aportem, dodatkowo opis przedmiotu aportu.

II. Protokół ze Zgromadzenia Wspólników/ Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy:

  1. numer KRS spółki,
  2. przewidywany porządek obrad,
  3. projekty uchwał,
  4. ewentualnie pełnomocnictwa do udziału w Zgromadzeniu
  5. lista wspólników.

  1. WŁASNORĘCZNOŚC PODPISU – Osoba, która chce potwierdzić swój podpis, musi stawić się w kancelarii z dokumentem, pod którym własnoręczność jej podpisu ma poświadczyć notariusz.
  2. POŚWIADCZENIE ZGODNOŚCI ODPISU, WYCIĄGU LUB KOPII Z OKAZANYM DOKUMENTEM – Notariuszowi należy okazać oryginał dokumentu, którego kopię ma uwierzytelnić.
  3. DATA OKAZANIA DOKUMENTU – Notariusz poświadcza datę na okazanym mu dokumencie. Jeśli zajdzie taka potrzeba, notariusz może poświadczyć nawet godzinę i minutę okazania dokumentu.
  4. POZOSTAWANIE OSOBY PRZY ŻYCIU – Pozostawanie przy życiu lub w określonym miejscu danej osoby poświadcza notariusz w razie stawiennictwa tej osoby w kancelarii notariusza albo w razie przekonania się o tym fakcie przez notariusza poza kancelarią. Notariusz w poświadczeniu ustala tożsamość tej osoby oraz określa dzień, godzinę i minutę stwierdzenia pozostawania osoby przy życiu lub w określonym miejscu.

  1. jeżeli strona działa przez pełnomocnika – pełnomocnictwo,
  2. jeżeli nabywca pozostaje w ustroju rozdzielności majątkowej – wypis umowy majątkowej małżeńskiej lub prawomocne postanowienie sądu o ustanowieniu rozdzielności bądź o orzeczeniu separacji,
  3. umowa spółki oraz uchwała organu osoby prawnej obejmująca zgodę na dokonanie czynności (o ile konieczność jej uzyskania wynika z przepisów prawa lub regulacji wewnętrznych danego podmiotu),
  4. w przypadku zamieszczenia w akcie notarialnym wniosku o ujawnienie budynku w księdze wieczystej – wypis z rejestru budynków lub kartoteki budynków oraz wyrys z mapy ewidencyjnej,
  5. w sytuacji nabywania nieruchomości obciążonej hipoteką, gdzie z ceny będzie spłacany kredyt Strony Sprzedającej - aktualne zaświadczenie z banku z którego wynika stan zadłużenia oraz zawierające informację, że bank wyraża zgodę na wcześniejszą spłatę kredytu a po tej całkowitej spłacie wyrazi zgodę na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej nabywanej nieruchomości,
  6. jeżeli tak jest wola stron: potwierdzenie zapłaty podatku od nieruchomości, a jeżeli grunt został oddany w użytkowanie wieczyste - również opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste gruntu, decyzja o pozwoleniu na budowę – jeśli zostały wydane, decyzja lub zgłoszenie oddania budynku do użytku.